W dniach od 10 do 14 stycznia 2017 roku gościmy w naszej szkole 9 nauczycieli z
Estonii, Grecji, Turcji
i Włoch w ramach wspólnie realizowanego międzynarodowego projektu Erasmus+ SCIENCE IN OUR LITTLE HANDS - „Nauka w naszych małych rękach”.
W sierpniu 2016 roku Szkoła Podstawowa Nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Pile otrzymała aprobatę Narodowej Agencji FRSE na koordynowanie projektu Erasmus+ „Nauka w naszych małych rękach” w latach 2016-2018 z Grecją, Włochami, Turcją i Estonią, na realizacje którego otrzymała 27.600 euro.
Jest to pierwsze spotkanie projektowe z naszymi partnerami, w których jesteśmy koordynatorami. Przez dwa lata projektu ( 2016-2018 ) zostaną wypracowane wspólne metody pracy z uczniami najmłodszych klas.
Szkoły partnerskie reprezentują:
Grecja
Stergiani Koutsianou i Ioanna Georgiadou.
Turcja:
Dogukan Sayan I Belkis Ates
Włochy:
Giovanni Carnazza , Carla Zinni i Maria Dolores Veronesi
Estonia:
Natalja Saleznjova i Marta Shilova
W ramach projektu Erasmus +, uczniowie klas nauczania zintegrowanego zaśpiewali piosenki, jakich uczą się na lekcjach języka angielskiego i stworzone zostały z nich "teledyski" mające na celu zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego. Każda klasa pierwsza, druga i trzecia bierze udział
w konkursie na największą liczbę odsłon filmu na danym etapie edukacyjnym.
Z radością informujemy, że od września 2016 roku uczniowie
i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Pile rozpoczęli realizację projektu Erasmus+ „Nauka w naszych małych rękach”. Projekt dotyczy opracowania i
wdrażania innowacyjnych metod
w nauczaniu przyrody, matematyki, informatyki i języka angielskiego naszych najmłodszych uczniów
w edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie kolejnych dwóch lat, wraz z nami, projekt realizować będą szkoły z Estonii, Grecji, Włoch i Turcji. Pomysł projektu zrodził się z potrzeby
udoskonalania metod łączenia praktycznej wiedzy / przeprowadzanych doświadczeń i wiedzy teoretycznej u najmłodszych uczniów. Zarówno praktyczna i teoretyczna wiedza są ważnymi etapami nauki,
muszą one być połączone, aby zapewnić dzieciom efektywne uczenie się w młodym wieku. Naszym celem jest, aby połączyć te rodzaje wiedzy i stworzyć naszym uczniom jak najlepsze warunki nabywania
wiadomości i umiejętności oraz zwrócić uwagę uczniów i środowisk w poszczególnych krajach na problemy z tym związane.
Akcja 2. Partnerstwa strategiczne
Projekty realizowane w ramach akcji 2 „Partnerstwa strategiczne” polegają na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych, władz oświatowych i innych organizacji zajmujących się edukacją szkolną. Celem działań powinno być wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. W szczególności chodzi o zwiększanie osiągnięć młodych ludzi (szczególnie tych zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem szkoły lub z niskim poziomem umiejętności podstawowych), a także o podnoszenie jakości wczesnej edukacji i opieki oraz rozwijanie i wzmacnianie kompetencji zawodowych nauczycieli.
W akcji 2 rozróżnia się dwa typy projektów. Pierwszy z nich to projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk, które zakładają wzmocnienie potencjału organizacji do działań na szczeblu międzynarodowym oraz wymianę metod, praktyk i idei. Drugi typ to projekty partnerstw strategicznych na rzecz innowacji mające na celu wytworzenie innowacyjnych rezultatów pracy intelektualnej lub propagowanie nowopowstałych rozwiązań oraz innowacyjnych idei.
W ramach akcji można realizować trzy rodzaje partnerstw strategicznych:
Projekty współpracy szkół – projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk. Mogą w nich uczestniczyć co najmniej dwie szkoły z dwóch różnych krajów programu.
Projekty współpracy między regionami – projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk. Projekty te koordynowane są przez lokalne/regionalne władze oświatowe.
Projekty współpracy instytucji działających w obszarze edukacji – projekty realizowane w ramach partnerstw strategicznych na rzecz innowacji lub w ramach partnerstw strategicznych wspierających wymianę dobrych praktyk. W ich skład muszą wchodzić co najmniej trzy organizację działające w obszarze edukacji z trzech różnych krajów programu.
Wspierane działania:
Międzynarodowe spotkania projektowe służące zarządzaniu projektem;
Działania służące uczeniu się/nauczaniu/szkoleniom – spotkania dla kadry i uczniów, w tym wyjazdy długoterminowe.
Zarządzanie projektem i jego wdrażanie, w tym działania lokalne .
W celu uzyskania dofinansowania projekt musi wpisywać co w najmniej jeden priorytet sektorowy lub w co najmniej jeden priorytet horyzontalny, z wykazaniem największego wpływu w sektorze Edukacji szkolnej.
Priorytety wyznaczone dla sektora Edukacji szkolnej: